vineri, 21 octombrie 2011

Cea mai rapida cale catre un job!

În mod normal, goana după un job durează în medie două luni. Datorită schimbărilor neaşteptate ce intervin uneori, să cauţi cu răbdare câteva luni nici nu intră în discuţie. Pantofii aceia pe care i-ai ochit în vitrină, cadoul pentru mama sau vacanţa ideală la Paris nu pot aştepta. Uneori nu avem la dispoziţie decât o săptămână pentru a găsi un job. Ei bine, există o soluţie chiar şi pentru asta.
            Primul pas: Nu porni în căutarea jobului de urgenţă cu pretenţii exagerate. Să găseşti rapid un job potrivit cerinţelor tale poate fi destul de dificil aşa că fii pregătit să accepţi un post care poate nu se află în domeniul tău obişnuit. Ţine minte ca poţi căuta un job mai potivit în vreme ce lucrezi pe un alt post. În plus, angajatorii sunt mai deschişi la selectarea unor angajaţi care deja lucrează indiferent în ce alt domeniu decât la angajarea unora care nu au niciun loc de muncă.
            Pasul doi: Fă 50 de copii după CV-ul tău. Păstrează originalul pentru a putea face mai multe copii ulterior dacă va fi nevoie. Este indicat să ai la îndemână o scrisoare de intentie ce poate fi, după caz, adaptată fiecărui post în parte.
         Pasul trei: Creează-ţi un cont pe sieturile cu oferte de joburi şi abonează-te la newsletterul zilnic/săptămânal pentru a te asigura că nu ratezi niciun job nou. Urmăreşte şi rubrica de anunţuri din ziare. Uita-te după anunţurile în care se caută angajaţi urgent.
            Pasul patru: Caută în oraşul tău firme angajatoare pentru care ţi-ar plăcea să lucrezi. Fă un drum până la sediu, întreabă dacă fac angajări. Cu CV-ul în mână şi îmbrăcat ca pentru un interviu fii pregătit pentru orice răspuns. Nu se ştie de unde va apărea o oportunitate!
            Pasul cinci: Ia în considerare alternativa unui job temporar sau project-based. Uneori, posturile de genul acesta sunt scoase la concurs de angajatori care doresc să testeze viitorii angajaţi pe un post part-time înainte de a-i angaja cu normă întreagă.
            Iată cum cinci paşi simpli şi răbdarea unei săptămâni îţi pot aduce rapid un job de care ai atâta nevoie.


Corect imbrăcat=job asigurat
            Facultatea inseamna primul pas spre independenta, fiind urmata de momentul in care vei ajunge sa-ti gasesti primul job. Nu ai nevoie doar de o minte stralucita si mult talent, ci si de o prezenta impecabila atunci cand vei intra pe usa biroului. De asemenea, sa arati cat mai bine la birou este imperativ, daca vrei sa fii luat in serios, sa fii demn de o promovare sau de o pozitie in top-management.
            Este adevarat ca intr-un mediu profesional nu poti purta ce ai tu mai extravagant si original acasa, ci doar sa te limitezi la o tinuta business sau business casual. Asadar, fii atent la cei din jurul tau si ca punct de referinta, ar trebui sa te imbraci la fel de bine sau chiar mai bine ca supervizorul sau seful tau, daca vrei sa fii luat in serios.
            Nu poti arata impecabil daca nu esti incaltat adecvat. Chiar daca esti la buget restrans, prima ta investitie ar trebui sa fie in doua-trei perechi de pantofi de piele. De obicei, calitatea pantofului este direct proportionala cu rezistenta acestuia. Accesoriile sunt cele care-ti ofera o nota distinctiva, insa folosite in exces, te pot face sa arati penibil. Incearca sa te limitezi la bijuteriile clasice: un lantisor fin de aur, o esearfa rosie, o pereche de cercei din perle, etc. Bijuteriile in exces, epatante, pierce-urile sunt ok in club, dar mai mult ca sigur nu la birou.
            Ar fi bine sa nu poti niciodata tenisi, blugi sau tricouri la birou, chiar si in zilele casual. Daca adaugi o jacheta sau un pulovar tinutei, mai mult ca sigur vei avea un aspect chic. Fa cumparaturi la magazinele cu reduceri, pentru a-ti putea cumpara haine de firma la preturi accesibile si incearca sa nu-ti cumperi materiale care necesita sa fie calcate. Intotdeauna trebuie sa ai un aspect ingrijit la par, unghii si piele.
            Imbraca-te ca si cum ai tine la infatisarea ta si mai mult ca sigur vei avea succes la job. Nu uita: daca te respecti pe tine, la randul tau vei fi respectat de ceilalti!

Cum sa iti gasesti un loc de munca
            Unii tineri stiu foarte clar ce vor si pot lua decizii in privinta unei cariere. Altii nu sunt siguri ce planuri au, dar au in  minte cateva obtiuni. Informatiile de mai jos te pot ajuta sa aflii ce loc de munca ti se potriveste, ce optiuni iti formulezi si ce poti obtine.
·         Multi angajatori vor o scrisoare de intentie, atasata la CV.
·         CV-ul nu trebuie sa depaseasca o pagina, maxim doua.
·         Majoritatea angajatorilor pun pret pe formatul grafic; in cazul CV-urilor tiparite, hartia sa fie de calitate, de culoare deschisa, cu fonturi clare.
7 greseli intr-o scrisoare de intentie
Daca prima impresie conteaza pentru tine, evita greselile in scrisoarea de intentie. Fii sigur ca ai evitat:
      Greseala nr.1. Prea mult “Eu”.
      Greseala nr.2. O introducere neconvingatoare.
      Greseala nr.3. Nu ai mentionat realizarile.
      Greseala nr.4. Ai scris un adevarat roman.
      Greseala nr.5. Ai copiat CV-ul.
      Greseala nr.6. Nu ai furnizat date exacte.
      Greseala nr.7. Ai uitat detaliile.

Factori important in evaluarea ofertei
·         Ce salariu si ce beneficii ti s-au oferit?
·         Cum poti fi avansat?
·         Ce crezi despre oamenii cu care vei lucra? Gandeste-te, va trebui sa-I suporti o buna parte din zi.
·         Vei avea propriul birou sau nu?

Ce se poate negocia?
            Daca oferta pare de neacceptat, ce te-ar face sa o accepti? Iata ce poti negocia:
·         Salariul-bonusuri;
·         Beneficii;
·         Decontari;
·         Instruirea si specializarea.


Zece sfaturi pentru a porni o afacere:
1.    Gaseste o idee in care sa crezi.
2.    Dobandeste experienta in acel domeniu.
3.    Vorbeste cu un consultant profesional.
4.    Invata totul despre finante, marketing si PR.
5.    Fa-ti un plan solid de afaceri.
6.    Invata cat poti de mult despre piata.
7.    Fii hotarat si nu te teme de problemele care pot aparea.
8.    Invata din greseli si fii mereu cu un pas inainte.
9.    Pregateste-te sa mucesti din greu si sa fii o vreme sarac.
10. Treci la treaba!

Premisele unei afaceri
Motivatia
E important sa-ti argumentezi intentia de a dezvolta o afacere. Iti doresti cu adevarat? Crezi ca ti se potriveste? Te intereseaza?
Cunostintele
Ai suficiente competente (calificari) pentru a-ti administra afacerea? Ai informatii despre ce inseamna sa dezvolti o afacere-contabilitate, management, marketing etc.?
Piata
Ai studiat piata? Ai analizat relatia dintre cerere si oferta, astfel incat sa ai sanse de succes?
„Locul” in care se intalnesc oferele de bunurii si servicii cu cererile de resurse este denumit generic „piata”.
Resursele
Ai evaluat corect resursele necesare  si pe cele de care dispui (resurse materiale, umane, financiare, informationale)?



Sfaturi pentru tinerii studenti
Adesea, proaspetii absolventi se limiteaza doar la necrutarile din campusurile universitare(reduse ca procent), dar exista si targuri de locuri de munca, anunturi din ziare sau de pe net, alte oferte.
Activitatile extrascolare nu trebuie neglijate(faptul ca ai fost membru intr-un club sau ai condus o organizatie studenteasca).
O greseala: absolventii nu se grabesc. Facultatea se termina in iunie-iulie, dar unii incep cautarile abia in septembrie.
Inainte de interviu documenteaza-te bine despre profilul si activitatile firmei. Dovesdeste ca te-ai pregatit serios pentru acest interviu.
Comportamentul pasiv la interviu este o greseala. Fii activ, nu raspunde doar cu „da” si „nu”. Ai incredere in tine.
Trebuie sa ai in minte un scop, sa stii de ce ai fi persoana potrivita pentru acel loc de munca. Evita raspunsuri de genul: „Nu stiu” si „Nu m-am gandit la asta”.
Angajatorul gandeste astfel: „Ce idei noi poti aduce la firma noastra?” sau „Ce probleme poti rezolva pentru noi?” In descrierea responsabilitatilor, daca ai mai lucrat in regim de colaborare sau cu jumatate de norma, pune accent pe aptitudini.
Nu merge la interviu intr-o tinuta nepotrivita. Angajatorii vor fi indusi in eroare de aparente si ai de pierdut.
Bafta!

Un comentariu: